

Mijn diensten

Onderwijsondersteuning
Inzetbaar voor diverse onderwijs- en zorgoplossingen
Als ervaren professional ben ik inzetbaar op verschillende expertisegebieden binnen het onderwijs en de zorg. Of het nu gaat om een rol als interim leerkracht, intern begeleider of gedragsspecialist, ik bied maatwerkoplossingen die aansluiten bij de specifieke behoeften van scholen en organisaties.
​
Coaching en begeleiding op het gebied van zorg en gedrag
Met een specialisatie in zorg en gedrag, met name op het gebied van autisme, coach ik leerkrachten om hun vaardigheden verder te ontwikkelen. Mijn begeleiding helpt hen om effectiever om te gaan met uitdagende situaties in de klas, waardoor de leeromgeving voor alle leerlingen verbetert.
​
Ambulant systeembegeleider en zorgarrangementen
Daarnaast bied ik ambulante begeleiding als systeembegeleider en neem ik zorgarrangementen aan. Dit doe ik door vanuit een holistische benadering de zorg en het onderwijs van leerlingen te verbeteren en de samenwerking tussen betrokken partijen te optimaliseren.
​
Advies en presentaties voor scholen en samenwerkingsverbanden
Als adviseur op het gebied van zorg en onderwijs denk ik graag mee over gerichte en praktische oplossingen. Ik verzorg presentaties en workshops voor scholen, stichtingen en samenwerkingsverbanden om samen te werken aan een effectievere aanpak van zorg en onderwijs.
Interim Leerkracht
Als interim leerkracht vervul ik een essentiële rol binnen scholen die behoefte hebben aan flexibiliteit en expertise om continuïteit en kwaliteit in het onderwijs te waarborgen. Ik breng niet alleen vakinhoudelijke kennis mee, maar ook de ervaring om me snel aan te passen aan verschillende schoolomgevingen en leerlinggroepen.
​
Waarom ik als interim leerkracht meerwaarde bied?
Als interim leerkracht bied ik directe versterking tijdens ziektevervanging, zwangerschapsverlof of tijdelijke capaciteitsproblemen. Mijn rol gaat verder dan alleen het invullen van openstaande posities. Ik voeg waarde toe door met een frisse blik naar bestaande processen te kijken en best practices te introduceren die ik heb opgedaan bij andere scholen. Door deze aanpak ontstaat er niet alleen stabiliteit, maar ook nieuwe energie en inzichten binnen het team. Dit maakt de inzet van een interim leerkracht een strategische keuze, die verder gaat dan een tijdelijke oplossing.
Gericht op de ontwikkeling van leerlingen
Mijn focus ligt altijd op de ontwikkeling van leerlingen. Ik zorg ervoor dat het leerproces, zelfs tijdens periodes van verandering, doorgaat zonder in te boeten aan kwaliteit. Door mijn jarenlange ervaring kan ik snel schakelen en complexe klassenmanagement vraagstukken aanpakken. Hierdoor blijft er voldoende aandacht voor de individuele leerdoelen van elke leerling. Het is mijn doel om leerlingen ook in tijden van onzekerheid of wisselingen de begeleiding te geven die zij nodig hebben om optimaal te kunnen presteren en groeien.
Flexibiliteit en expertise in één
Als interim leerkracht bied ik niet alleen flexibiliteit, maar ook expertise. Ik speel direct in op de specifieke uitdagingen van een school en de bijbehorende behoeften. Of het nu gaat om het tijdelijk overnemen van een reguliere klas, het begeleiden van een complexe groep of het ondersteunen van collega's, ik zorg ervoor dat het leerproces ongestoord doorgaat.
Het inschakelen van een interim leerkracht zoals ik is geen tijdelijke noodoplossing, maar een bewuste investering in de stabiliteit en kwaliteit van het onderwijs. Dankzij mijn veelzijdigheid en ervaring kan ik op korte termijn impact maken en bijdragen aan de duurzame ontwikkeling van zowel leerlingen als het onderwijsteam.
Interim Intern begeleider
Als interim intern begeleider breng ik expertise en flexibiliteit mee om scholen te ondersteunen in periodes van verandering of wanneer er behoefte is aan extra begeleiding. Ik bied direct versterking op het gebied van leerlingzorg, leerkrachtcoaching en procesoptimalisatie, met als doel om de onderwijskwaliteit en leerlingontwikkeling te waarborgen, zelfs in uitdagende tijden.
​
Waarom ik als interim intern begeleider meerwaarde bied?
Mijn inzet gaat verder dan het tijdelijk overnemen van taken. Ik kijk met een frisse blik naar de bestaande zorgstructuren en processen binnen de school en draag bij aan het verbeteren van deze systemen. Vanuit mijn ervaring breng ik praktische inzichten mee, die ik direct kan implementeren om de leerlingzorg te optimaliseren. Dit leidt niet alleen tot continuïteit, maar ook tot vernieuwing en versterking van de onderwijszorg, wat op lange termijn voordelen oplevert voor zowel leerlingen als het team.
​
Focus op leerlingzorg en teamcoaching
Als interim intern begeleider ligt mijn focus op het ondersteunen van leerkrachten in hun zorg- en begeleidingsrol. Ik help hen om adequaat in te spelen op de uiteenlopende zorgbehoeften van leerlingen, van gedragsproblematiek tot leerstoornissen. Daarnaast begeleid ik het team in het vormgeven en uitvoeren van passende zorgarrangementen, zodat elk kind de ondersteuning krijgt die het nodig heeft. Ook ben ik er om leerkrachten te coachen, waardoor ze hun zorgvaardigheden en handelingsbekwaamheid verder kunnen ontwikkelen.
​
Flexibel en daadkrachtig in complexe zorgsituaties
Dankzij mijn brede ervaring ben ik in staat om snel in te spelen op de dynamiek binnen de school en om complexe zorgvraagstukken op te lossen. Ik bied flexibiliteit en tegelijkertijd de deskundigheid om direct impact te maken. Van het optimaliseren van zorgstructuren tot het begeleiden van individuele leerlingen met specifieke zorgbehoeften: ik zorg ervoor dat de leerlingzorg blijft draaien en dat het team professioneel ondersteund wordt.
Het inzetten van een interim intern begeleider zoals ik, is niet alleen een tijdelijke oplossing, maar ook een investering in de kwaliteit van het zorgproces binnen de school. Door mijn kennis en ervaring te combineren met een frisse blik, kan ik op korte termijn positieve veranderingen aanbrengen en bijdragen aan een duurzame ontwikkeling van de zorgstructuren.
Gedragsspecialist in het onderwijs
Als gedragsspecialist op school bied ik gerichte ondersteuning om gedragsvraagstukken binnen de school op te lossen en een positief leerklimaat te creëren. Met mijn expertise help ik leerkrachten en het zorgteam om effectief om te gaan met leerlingen die extra begeleiding nodig hebben, bijvoorbeeld door gedragsproblemen of speciale zorgbehoeften zoals autisme. Mijn inzet richt zich zowel op individuele leerlingen als op het verbeteren van de algehele gedragsaanpak binnen de school.
​
Waarom mijn rol als gedragsspecialist van meerwaarde is?
Als gedragsspecialist kijk ik verder dan de directe gedragsproblemen van een leerling. Ik analyseer de onderliggende oorzaken en werk samen met het team om structurele verbeteringen door te voeren in de manier waarop gedrag wordt aangepakt. Hierdoor krijgen leerkrachten en begeleiders concrete handvatten om in de klas effectiever te werken, wat leidt tot een rustiger en veiliger leerklimaat. Mijn expertise draagt bij aan het vergroten van de handelingsbekwaamheid van het team, wat een directe positieve impact heeft op het welzijn en de ontwikkeling van alle leerlingen.
Individuele begeleiding en maatwerk
Mijn kracht ligt in het leveren van maatwerkoplossingen voor individuele leerlingen. Door een diepgaande gedragsanalyse te maken en te werken met persoonlijke zorgplannen, zorg ik ervoor dat elk kind de ondersteuning krijgt die het nodig heeft. Ik betrek zowel leerkrachten, ouders als het zorgteam om samen te werken aan een integrale aanpak die past bij de unieke behoeften van de leerling. Of het nu gaat om het werken met leerlingen met gedragsstoornissen, autisme of andere gedragsgerelateerde zorgvragen, ik bied begeleiding die gericht is op het bevorderen van zowel het leren als het sociaal-emotionele welzijn van de leerling.
​
Coaching en teamondersteuning
Naast mijn werk met individuele leerlingen, zet ik mij in voor het coachen van leerkrachten en het zorgteam. Ik leer hen om effectiever om te gaan met complexe gedragssituaties in de klas en om preventief te werken. Samen ontwikkelen we strategieën en interventies die passen bij de visie en cultuur van de school. Dit zorgt ervoor dat leerkrachten zich gesteund voelen en beter voorbereid zijn om uitdagende situaties aan te pakken.
Als gedragsspecialist bied ik niet alleen tijdelijke oplossingen, maar draag ik bij aan de structurele verbetering van de gedragsaanpak binnen de school. Mijn inzet zorgt voor meer rust en duidelijkheid, zowel in de klas als in de bredere schoolomgeving, wat de basis legt voor een stabiele en ondersteunende leeromgeving waarin alle leerlingen kunnen floreren.
Ambulant (systeem) begeleider
Als ambulant (systeem) begeleider bied ik specialistische ondersteuning aan scholen en gezinnen die te maken hebben met complexe zorgvragen. Mijn aanpak richt zich niet alleen op de individuele leerling, maar ook op de bredere omgeving, zoals ouders, leerkrachten en het zorgteam. Ik werk systeemgericht, wat betekent dat ik de leerling zie als onderdeel van een groter geheel, en dat ik streef naar een integrale aanpak die zowel thuis als op school positieve resultaten oplevert.
​
De meerwaarde van mijn rol als ambulant (systeem) begeleider?
Als ambulant begeleider bied ik een unieke meerwaarde doordat ik me niet alleen richt op het individu, maar ook op het systeem eromheen. Ik help scholen en gezinnen om samenhang te creëren in de aanpak van zorgvraagstukken. Door mijn ervaring en expertise kan ik snel schakelen en maatwerkoplossingen bieden die aansluiten bij de specifieke context van de leerling en zijn omgeving. Mijn aanpak leidt tot een betere samenwerking tussen alle betrokken partijen, wat resulteert in een meer afgestemde en effectieve begeleiding.
​
Systeemgerichte begeleiding voor duurzame verandering
Mijn begeleiding gaat verder dan alleen symptoombestrijding. Ik analyseer de onderliggende factoren die invloed hebben op het gedrag en de ontwikkeling van de leerling en werk samen met ouders en het schoolteam om duurzame veranderingen te realiseren. Door een gezamenlijke aanpak te hanteren, zorg ik ervoor dat zowel de thuis- als de schoolsituatie optimaal wordt afgestemd op de behoeften van de leerling. Dit leidt tot een verbeterde leeromgeving waarin de leerling zich veilig voelt en optimaal kan ontwikkelen.
​
Ondersteuning voor leerkrachten en ouders
Naast het bieden van directe begeleiding aan de leerling, coach ik leerkrachten en ouders om hun rol in het zorgproces te versterken. Ik geef advies over effectieve interventies en begeleidingsstrategieën, zodat zij zich beter uitgerust voelen om de leerling te ondersteunen. Door mijn systeemgerichte aanpak ontstaat er een bredere samenwerking tussen school en thuis, wat essentieel is voor het succes van de begeleiding. Samen zorgen we voor een gezamenlijke aanpak die zorgt voor continuïteit en duidelijkheid in de begeleiding van de leerling.
​
Flexibiliteit en maatwerk
Als ambulant begeleider pas ik mijn begeleiding aan op de unieke behoeften van iedere situatie. Of het nu gaat om gedragsproblemen, leerstoornissen of sociale uitdagingen, ik bied maatwerk dat is afgestemd op zowel de leerling als het systeem waarin hij of zij zich bevindt. Deze flexibiliteit maakt het mogelijk om snel en effectief in te spelen op de specifieke zorgvragen, zonder de continuïteit van de begeleiding uit het oog te verliezen.
Het inzetten van een ambulant (systeem) begeleider zoals ik biedt een structurele oplossing voor complexe zorgvragen. Door mijn systeemgerichte aanpak en focus op samenwerking, zorg ik ervoor dat de begeleiding niet alleen gericht is op de korte termijn, maar ook een blijvende impact heeft op de lange termijn, zowel voor de leerling als voor de betrokkenen.
Meedenker in het onderwijs
Als meedenker in het onderwijs bied ik strategische en inhoudelijke ondersteuning aan scholen en onderwijsinstellingen die op zoek zijn naar verbetering en vernieuwing. Met mijn expertise op het gebied van zorg, gedrag en onderwijsontwikkeling draag ik bij aan het vinden van duurzame oplossingen voor complexe vraagstukken. Ik werk nauw samen met leerkrachten, schoolleiders en samenwerkingsverbanden om op maat gemaakte strategieën en interventies te ontwikkelen die aansluiten bij de behoeften van de school en haar leerlingen.
​
De meerwaarde van mijn rol als meedenker?
Als meedenker in het onderwijs bied ik een frisse en objectieve blik op de uitdagingen waarmee scholen te maken hebben. Ik kijk verder dan de dagelijkse praktijk en help teams om structurele verbeteringen door te voeren die zowel het onderwijs als de zorg voor leerlingen naar een hoger niveau tillen. Door mijn brede kennis en ervaring kan ik innovatieve oplossingen aandragen die effectief zijn in uiteenlopende onderwijssituaties. Dit leidt niet alleen tot meer rust en duidelijkheid in de organisatie, maar ook tot betere leerresultaten voor de leerlingen.
​
Gericht op maatwerk en ontwikkeling
Elke school is uniek, en daarom richt ik mij op maatwerkoplossingen die passen bij de specifieke context en uitdagingen van de organisatie. Ik ondersteun bij het ontwikkelen van beleid, het verbeteren van zorgstructuren en het professionaliseren van leerkrachten. Mijn doel is om samen met het team te komen tot duurzame verbeteringen die niet alleen de huidige situatie aanpakken, maar ook bijdragen aan de toekomstbestendigheid van de school.
​
Samenwerking en draagvlak creëren
Een belangrijk aspect van mijn rol als meedenker is het creëren van draagvlak binnen het team en de organisatie. Door samen te werken met alle betrokkenen – van directie tot leerkrachten en ouders – zorg ik ervoor dat iedereen zich gehoord en gesteund voelt in het proces van verandering. Dit bevordert een cultuur van samenwerking, waarin nieuwe ideeën en werkwijzen niet alleen worden bedacht, maar ook succesvol worden geïmplementeerd. Samen bouwen we aan een omgeving waarin leerlingen zich optimaal kunnen ontwikkelen en waarin professionals met vertrouwen hun werk kunnen doen.
​
Innovatie en praktijkgericht advies
Naast het ontwikkelen van strategieën bied ik praktijkgerichte adviezen die direct toepasbaar zijn in de dagelijkse onderwijspraktijk. Ik ondersteun scholen bij het vormgeven van hun visie op zorg en onderwijs, en geef handvatten voor het implementeren van veranderingen. Of het nu gaat om het verbeteren van de zorgstructuur, het omgaan met gedragsproblemen of het versterken van de interne organisatie, ik bied oplossingen die werken in de praktijk.
Door mijn rol als meedenker in het onderwijs bied ik niet alleen advies, maar draag ik actief bij aan de ontwikkeling van het onderwijs en de zorgstructuren binnen de school. Mijn inzet zorgt voor vernieuwing, verbetering en een sterke basis voor toekomstig succes.
Presentaties en workshops
Als ervaren professional bied ik inspirerende en praktijkgerichte presentaties en workshops aan voor leerkrachten, intern begeleiders, scholenbestuurders, samenwerkingsverbanden en stichtingen. Mijn focus ligt op het verbeteren van zorg en onderwijs door het delen van mijn kennis en expertise op het gebied van gedrag, zorgstructuren, autisme en onderwijskundige vernieuwingen. Met mijn interactieve aanpak bied ik deelnemers niet alleen nieuwe inzichten, maar ook concrete handvatten om direct toe te passen in hun dagelijkse praktijk.
​
De meerwaarde van mijn presentaties en workshops?
Mijn presentaties en workshops gaan verder dan theorie. Ik bied diepgaande kennis gekoppeld aan praktische strategieën die onmiddellijk bruikbaar zijn. Door mijn jarenlange ervaring in het onderwijs en de zorgsector, kan ik inspelen op de specifieke uitdagingen waar professionals mee te maken hebben. Of het nu gaat om het omgaan met gedragsproblematiek, het inrichten van effectieve zorgstructuren of het bevorderen van samenwerking binnen een schoolteam, ik zorg voor maatwerk dat aansluit op de behoeften van de organisatie.
​
Inspireren en verbinden
Mijn doel is om deelnemers te inspireren en te verbinden. Door interactieve en betrokken sessies creëer ik een omgeving waarin professionals van elkaar leren en samen tot nieuwe inzichten komen. Ik geef niet alleen handvatten, maar help teams om zelf na te denken over mogelijke oplossingen en verbeteringen binnen hun eigen organisatie. Dit zorgt voor meer draagvlak en motivatie om de aangereikte ideeën in de praktijk te brengen.
​
Praktijkgerichte oplossingen voor complexe vraagstukken
De vraagstukken in het onderwijs en de zorg zijn vaak complex en vereisen een gerichte en strategische aanpak. In mijn workshops ga ik samen met de deelnemers aan de slag om concrete oplossingen te vinden voor uitdagingen zoals gedragsproblemen, de begeleiding van leerlingen met speciale zorgbehoeften, en de samenwerking tussen verschillende betrokken partijen. Ik bied geen standaardoplossingen, maar werk vanuit de unieke situatie en context van iedere school of organisatie.
​
Maatwerk voor diverse doelgroepen
Mijn presentaties en workshops zijn afgestemd op diverse doelgroepen binnen het onderwijs en de zorg. Of het nu gaat om een schoolteam dat op zoek is naar verdieping, een intern begeleider die coaching nodig heeft, of een bestuur dat strategische keuzes wil maken op het gebied van leerlingzorg – ik bied maatwerk dat past bij iedere situatie. Door de inhoud van mijn sessies aan te passen aan de specifieke behoeften van de doelgroep, zorg ik voor maximale impact en relevantie.
​
Een investering in toekomstgericht onderwijs
Het bijwonen van een presentatie of workshop is niet alleen een moment van inspiratie, maar een investering in de toekomst van de organisatie. De inzichten en tools die ik deel, helpen scholen en samenwerkingsverbanden om op lange termijn structurele verbeteringen door te voeren. Dit leidt tot een betere zorg voor leerlingen, een sterker team en een efficiëntere organisatie, klaar om de uitdagingen van morgen aan te gaan.
Met mijn presentaties en workshops zorg ik voor kennisdeling, inspiratie en concrete actieplannen waarmee onderwijsprofessionals en zorgteams hun werk naar een hoger niveau kunnen tillen.